Blog > Komentarze do wpisu

Motoryzacja w polskim wykonaniu

Polska liderem na rynku samochodów?
Rozwój motoryzacji w Polsce jest coraz bardziej zauważalny. Wystarczy spojrzeć na polskie drogi, które pełne są najnowszych trendów z zachodu i zza oceanu. Polacy stali się miłośnikami samochodów i starają się dorównać zachodnim potentatom nie tylko w kupowanie najnowszych modeli samochodów, ale również w ich produkcję.

Jak to wygląda teraz?
Wielkie koncerny samochodowe starają się przenosić produkcję do Europy Środkowej. Wybór padł również na Polskę oraz naszych południowych sąsiadów, którzy również zostali przez nich docenieni. Oczywiście za główny powód takiego stanu rzeczy należy uznawać nie tylko sam rynek, który jest dla liderów samochodowych niezwykle progresywny, ale przede wszystkim koszty produkcji. Polska jest krajem, w którym produkcja części i całych komponentów jest na bardzo niskim poziomie i dlatego wielu producentów stara się budować u nas swoje fabryki. Niestety w ostatnim czasie słyszy się o niepokojących wiadomościach w tym zakresie dotyczących np. fabryki Daewoo, ale nadal należy uznawać polską myśl produkcyjną za rozwojową, podobnie jak jakość polskich fachowców.

Fiat 125p czy coś jeszcze? Czasy zamierzchłe w historii polskiej motoryzacji.
Nie tylko "maluch" stał się sztandarowym produktem Polskich fabryk. Także inne modele Fiata zyskały wielką popularność u nas i u naszych sąsiadów jak Fiat 508 czy Fiat 518. Z pozostałych pojazdów należy również wspomnieć o nieśmiertelnej Syrenie, która przeżywa ostatnio prawdziwe odrodzenie. Jest ona tuningowana i restaurowana na wiele sposobów, a współcześni miłośnicy motoryzacji doceniają nie tylko jej "opływowe" kształty, ale również samą radość z poruszania się takim pojazdem po drogach. Niektórzy miłośnicy odświeżają "malucha" dodając mu wiele ciekawych dodatków pod "maską" i dbając o to, aby stał się prawdziwym rywalem na drodze. A więc nie tylko na zlotach tego typu aut można je jeszcze spotkać, bo fani motoryzacji pokazują swoje cacka na co dzień, aby pokazać wszystkim, że polska motoryzacja jest nadal u nas ceniona.

nież wspomnieć o Warszawie jako relikcie PRL-owskiej myśli technologicznej. Była to niestety nieudana próba nawiązania walki z zachodnimi koncernami. 20-letnia produkcja samochodów tej marki była wynikiem wspomnianej rywalizacji krajów bloków wschodniego firmowanych radzieckimi odpowiednikami z markami zachodniej Europy. Warszawa była produkowana seryjnie na Żeraniu, stąd jej mało chwytliwa nazwa.


Ogar, Polonez i Wars to kolejne modele samochodów, które były u nas z dużym powodzeniem produkowane i stały się sławne na polskich drogach.

Elita PRL naszym nie jeździ
Należy jednak w tym miejscu nadmienić, że często polska elita polityczna dawała słaby przykład polskiemu społeczeństwu jeżdżąc przerobionymi pojazdami zagranicznymi, a nie samochodami naszej produkcji.

Polska myśl motoryzacyjna
Na koniec chciałbym wspomnieć o wielu projektach polskich instruktorów, które niestety nie doczekały się realizacji i nie wyszły poza część projektową. Prototypy aut które nigdy nie weszły do produkcji to np. ciekawe projekty "Polonii", "Jaskółki" czy "Pioniera". Niestety wszystko rozbijało się oczywiście o finanse, a więc samo wdrożenie do produkcji.

poniedziałek, 09 grudnia 2013, tokarz0891

Polecane wpisy

Komentarze
2018/07/23 10:28:43
świetnie zrobiony warsztat, widać, że podchodzisz poważnie do naprawy samochodów. Szkoda, że niestety ja nie mam żyłki mechanika, najczęściej samochód do naprawy oddaję tutaj. Cały czas jednak poznaję swój samochód i myślę, że niedługo będę wstanie dokonać większości napraw samemu.